222 milionů dolarů. To je částka, kterou v roce 2016 získali startupy prostřednictvím veřejné nabídky kryptoměn. O pouhý rok později se touto crowdfundingovou metodou vybrala 25x větší suma.
Není ale všechno zlato, co se třpytí. Úspěšné ICO zažilo jen 435 z 913 projektů.
131 start-upů nedosáhlo na soft cap a muselo tak investorům finanční prostředky vracet, zatímco 347 jich své výsledky nekomunikovalo – popřípadě se po nich rovnou slehla zem.
Neúspěšná většina (52 procent) však nezastavila celý sektor v neustálém lámání rekordů. Vždyť díky rozprodejům coinů či tokenů bylo vybráno 5 miliard a 596 milionů USD.
Totožnou částku (115 miliard CZK) Češi utratili minulý rok v e-shopech!
Průměrně získalo jedno úspěšné ICO $12,8 milionů.
Medián byl přitom takřka 3x menší – $4,5 milionů.
To je způsobeno například tím, že desítka největších ICOs obdržela hned čtvrtinu všech investovaných peněz. Konkrétně jde o 1,4 miliardy dolarů.
Zdroj dat: The State of the Token Market