Token sales (výprodeje tokenů) jsou stále v kurzu. Je jasné, že startupům se tento způsob financování projektů líbí. Jestliže se dlouhodobě osvědčí i investorům, mohli by pomoci decentralizovat bohatství.
Chcete investovat do nějaké společnosti? Tak si kupte její akcie. Jenže…
Všimli jste si, že dnešní firmy své IPOs odkládají na pozdější dobu?
Initial Public Offering: Amazon vs. Snapchat
Podívejme se do roku 1997, kdy svou první veřejnou nabídku akcií pořádal Amazon. Ten byl tehdy pořád malým internetovým obchodem s dvouletou historií. Tržní kapitalizace pak činila “pouhých” 438 milionů dolarů (10 miliard korun).
A teď si tyto data porovnejme se Snapchatem, jenž (v době svého IPO) působil na trhu již pátým rokem a jeho celková hodnota dosahovala 28 miliard dolarů (657 miliard dolarů).
Podle těchto čísel byla společnost Snap Inc. více než 60x větší než Amazon. Malí investoři tak pravděpodobně přišli o nejdynamičtější fázi jejího rozvoje.
Initial Coin Offering vs. venture kapitalisti
Nechcete přijít o ty nejzajímavější (a také nejvýnosnější) roky? Pak si připravte pořádný ranec. Kvůli pár tisícům dolarů s vámi nikdo čas ztrácet nebude. Obzvláště v situaci, kdy projekty obletují skupiny venture kapitalistů “rozhazujících” miliony.
Co může současný stav změnit? No přeci Initial Coin Offerings. ICOs totiž otevírají dveře spoustě menších spekulantů a investorů, kteří by chtěli vložit část svých finančních prostředků do mladých projektů.
Znamená to konec venture kapitalistů v kryptokomunitě? Určitě ne. Tito lidé budou i nadále stát za většinou investovaných peněz. Akorát už nepůjde o sto procent.