V minulém článku jsme si ukázali dopad zákazů krypto-reklam na cenu Bitcoinu. Konkrétně jsme porovnávali vývoj ceny s oznámeními ze strany Facebooku, Googlu, Twitteru a LinkedInu. A tak se nabízí otázka: Kolik dalších sociálních sítí digitální měny bojkotuje? A jak velký je trh, ke kterému krypto ztratilo přístup?
Odpověď na první otázku je jednoduchá – skoro všechny!
Facebook totiž nekontroluje jen známou sociální síť a svůj messenger, ale také Instagram či WhatsApp.
Stejné je to s Microsoftem, jenž pod sebou sdružuje Bing i LinkedIn.
Proti kryptoměnám se postavil i Google, Snapchat a Oath (Yahoo, AOL a Tumblr).
Klid není ani na východní frontě, kde se vůči inzerci vyslovila Alibaba (Taobao), Baidu i Tencent (WeChat, QQ, QZone).
Dá se tedy říci, že spousta ICOs, ale i burz a směnárem přišla o přístup k trhu, v kterém by se mělo v roce 2018 protočit přibližně 200 miliard dolarů (4,4 biliony korun).