Marketingová agentura zaměřující se na webové vyhledávání provedla studii, která mapovala tržní cenu BTC a srovnávala ji s objemem dotazů, jež se nejznámější kryptoměny nějak dotýkaly. Jaký byl výsledek? 91% korelace.
Dle dat serveru SEMrush.com za poslední rok proběhlo více než 51 milionů hledání na téma Bitcoin.
I proto se marketingová firma, specialiazovaná na Search Engine Marketing, rozhodla zalovit ve své databázi, jež čítá přes 120 milionů (anglických) klíčových slov. Z té vybrala relevantní výrazy jako cena Bitcoinu či hodnota Bitcoinu.
Vývoj počtu hledání této skupinky klíčových frází pak porovnala s vývojem tržní hodnoty největší digitální měny.
Výsledek? Korelace v 91 procentech případů.
Hlavní otázka však zůstává nezodpovězena:
Co bylo dřív? Nárůst v počtu hledání nebo zvýšení ceny?