Na falešné informace si chce došlápnout nový startup ze sousedního Polska. Ten by chtěl pomocí technologie Blockchain pobízet uživatele k hodnocení obsahu na webu.
Polský Userfeeds, jenž byl minulý rok představen svým zakladatelem Maciejem Olpinskim (dříve Google a YouTube), na svůj provoz prozatím vybral 800 tisíc dolarů (19,5 milionů korun).
Mezi investory se objevila i známá jména. Fred Ehrsam z Coinbase, Piotr Smolen z Data Ventures či skupina BlueYard Capital, která financovala český startup SpaceKnow.
Nyní se pracuje na takzvaném Userfeeds Engine, jenž bude vše pohánět. Ten bude postavený na Blockchainu a bude na něm možno využívat různých digitálních tokenů, které by měly motivovat uživatele k akci – například právě ke zhodnocení webového obsahu.
To nebude jednoduchá úloha a sám Olpinski říká, že jeho nová platforma by mohla krátkodobě přispět k prohloubení propasti mezi odlišnými skupinkami lidí. Z dlouhodobého hlediska však svému nápadu věří a dodává, že je třeba vymyslet novou metodu hodnocení obsahu, která bude konkurovat současnému systému, jenž funguje na bázi zisků z reklamy.
Boj proti fake news by ale měl být jen začátkem. Userfeeds totiž chce, aby tuto platformu mohli využívat i další developeři či uživatelé. Těm by mělo být v budoucnu dovoleno vytváření vlastních hodnocení, seznamů či výsledků vyhledávaní.
Polský startup také uvažuje o vstupu na trh s internetovou reklamou, kde by chtěl začít konkurovat reklamnímu systému Google AdSense. Do této oblasti slibuje přinést nové funkce jako jednoduché zjištění identity či reputace konkrétního inzerenta.
Zdroj: Coinbase-Backed Startup Suggests To Use Blockchain To Fight Fake News